AWS Partner – besværet værd?

Det er tidligere blevet nævnt at der er mange fordele ved at være officiel AWS partner, men spørgsmålet er om det altid kan betale sig som selvstændig konsulent. Skærpede krav til omsætning og den meget amerikanske tilgang med at registrere leads for at få adgang til credits eller funding, kræver mange timers administrativ arbejde.

Kan man efterhånden tillade sig at bruge tiden på det? eller er man bange for at blive lukket ude af selskabet med de (mellem)store drenge i klubben? Kan det i virkeligheden først betale sig det øjeblik du har en Funding Manager ansat? I sidste ende betyder det et ekstra lang i din salgs-process, hvilket kunden ender med at betale for – enten direkte til dig, eller som en delt udgift mellem alle AWS kunder.

Personligt er jeg nået til den konklusion, at jeg er enig med AWS i den customer centric approach, men det betyder så også at jeg fremadrettet anbefaler at lader kunden vælge om de vil betale jer timeløn for at deltage i det store partner-cirkus, eller de hellere vil betale den rå timepris, og så fokusere på at få det bedste produkt til det laveste antal timer.

Pga. komplexiteten er det ikke muligt at lave en klar indikator på hvornår der er “break even” i forhold til hvor mange timer man må bruge på at søge kredits eller AWS funding.

Hvad vælger i at gøre?

Skriv en kommentar